Aj my sme sa pridali k iniciatíve Fashion Revolution Week 2020

Aj my sme sa pridali k iniciatíve Fashion Revolution Week 2020

Aj my sme sa pridali k iniciatíve Fashion Revolution Week 2020

Slovensko sa opäť zapojilo do najväčšej medzinárodnej módnej iniciatívy Fashion Revolution Week. Tento rok sa všetky aktivity presunuli do digitálnej podoby. Myšlienky Fashion Revolution sú nám blízke, preto sme sa rozhodli ich podporiť a zapojiť aj do slovenskej tvorivej výzvy. 

Prečo podporujeme Fashion Revolution?

Siedmy ročník Fashion Revolution Week odštartoval 20. apríla a potrvá do 26. apríla 2020. Hlavné témy tohto ročníka sú najmä konzum, zloženie materiálov, pracovné podmienky v továrňach a kolektívna zodpovednosť. 

V Nativekids.sk sme sa zaviazali ponúkať vám len to najkvalitnejšie oblečenie z ekologických materiálov, čím sa naše hodnoty úzko prepájajú s témami, na ktoré upozorňuje Fashion Revolution.

Etickosť a ekologickosť sú pre spoluprácu nevyhnutné štandardy

Oblečenie z nášho eshopu má GOTS certifikát, ktorý je zárukou trvalo udržateľného spôsobu výroby. 

  • Biovlákna GOTS bavlny sú vyrábané a spracované bez použitia chemikálií (pesticídy, insekticídy, herbicídy), z geneticky nemodifikovaných rastlín s využitím organických hnojív. 
  • Pestuje sa v oblastiach, kde je prirodzene viac zrážok, preto potrebuje o 10 % menej povrchovej vody. 
  • GOTS bavlna je vďaka výrobe bez chemikálií odolnejšia a vydrží dlhšie. Minimalizuje sa tak produkcia textilného odpadu.

Značky tiež musia spĺňať kritérium Fair Trade. Oblečenie nie je vyrábané v neetických podmienkach, pracovníci sú férovo za prácu odmenení, pri výrobe je zakázaná detská práca, šetrnejšie sa pristupuje k využívaniu prírodných zdrojov, spolupráce s výrobcami sú dlhodobé a podporujú rozvoj miestnych komunít. 

Aké značky máme práve v ponuke?

  • Filozofia dánskej značky detského oblečenia Serendipity Organics je postavená výlučne na využívaní organických materiálov. Udržateľnosť sa snažia aplikovať na celý proces výroby. Napríklad sa uisťujú, že továrne v Indii, kde sa oblečenie šije, majú certifikát SA8000 (sociálna zodpovednosť, zabezpečenie ľudských práv) a zamestnanci sú adekvátne zaplatení. 
  • Holandská značka Sticky Lemon vás dostane veselými farebnými doplnkami s retro nádychom. Povedali by ste na prvý pohľad, že látka, ktorú Sticky Lemon používa, vznikla z recyklovaných PET fliaš? Je príjemná na dotyk, odolná a dobre sa čistí. Sticky Lemon je tiež súčasťou platformy Rilla go Rilla, ktorá vytvára priestor dizajnérom na predaj ich štýlových produktov. 

Na Slovensku sa stalo symbolom rúško

Celosvetová kampaň Who Made My Clothes pokračuje aj naďalej. Na sociálnych sieťach pod hashtagom #whomademyclothes nabáda ľudí, aby sa viac zaujímali o to, odkiaľ pochádza ich oblečenie a v akých podmienkach bolo ušité.

Na Slovensku sa symbolom hnutia Fashion Revolution stalo ochranné rúško a okrem podpory celosvetovej kampane vznikla lokálna výzva

Počas aktuálnej krízy, spôsobenej vírusom COVID-19, sa Slováci spojili, vytiahli šijacie stroje a pustili sa do výroby. Vzájomná pomoc pri nedostatku rúšok ukazuje veľkú spolupatričnosť a preto organizátori vyzývajú ľudí, aby zdieľali fotografie v ušitých rúškach a pod hashtagom #sijemeruska si pripomenuli dôležitosť krajčírskeho remesla a lokálnej tvorby. 

My sme sa tiež k výzve pridali a ku každej objednávke vám pribalíme rúško, ktoré sme ušili

Podporujeme transformáciu módneho priemyslu

Tragické zrútenie textilnej továrne 24. apríla 2013 v Bangladéši, pri ktorej prišlo o život 1138 ľudí a ďalších vyše 2500 bolo zranených, zmobilizovalo tvorcov, výrobcov aj milovníkov módy po celom svete. Aj keď pandémia práve ťažko skúša módny priemysel, dlhodobé problémy stále rezonujú. 

Podporou myšlienok Fashion Revolution Weeku chceme aj my poukázať na neetickú výrobu, porušovanie ľudských práv a klimatickú krízu a dosiahnuť zlepšenie podmienok pre pracovníkov, ale aj šetrnejší prístup k prírode.